
Time Magazine: Οι «Αρχιτέκτονες του AI» και το Chatbot που αρνείται να φύγει
Ίσως να μην αποτελεί έκπληξη για τους λάτρεις της τεχνολογίας το γεγονός ότι το περιοδικό Time επέλεξε να αναδείξει την ραγδαία εξέλιξη του AI στο ετήσιο τεύχος του «Πρόσωπο της Χρονιάς» (Person of the Year). Ή για την ακρίβεια, τα πρόσωπα: τους συλλογικούς δισεκατομμυριούχους «αρχιτέκτονες του AI» (Architects of AI), όπως ανακοινώθηκε επίσημα.
Αυτό όμως που προκαλεί πραγματική έκπληξη και συζητιέται έντονα, είναι ένα νέο χαρακτηριστικό που προβάλλεται σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα του Time: ένα παράθυρο για ένα AI chatbot.
«Ρώτησέ με οτιδήποτε», προτρέπει το μήνυμα.
Ένα UI πρόβλημα ή μια «έξυπνη» ειρωνεία;
Το βασικό πρόβλημα με αυτή την AI καινοτομία είναι ότι... δεν φεύγει. Αντίθετα, το παράθυρο του chatbot παραμένει πεισματικά σταθερό στο κάτω κεντρικό μέρος της οθόνης σας, δημιουργώντας τα εξής προβλήματα:
- Μπλοκάρει το περιεχόμενο: Καλύπτει τυχόν κείμενο που βρίσκεται στο διάβα του.
- Κρύβει τους τίτλους: Ανάλογα με το μέγεθος και την ανάλυση της οθόνης της συσκευής σας, καλύπτει εντελώς τον κεντρικό τίτλο της αρχικής σελίδας.
- Η ειρωνεία: Συγκεκριμένα, καλύπτει το ίδιο το άρθρο που τιμά την τεχνολογία: «Person of the Year 2025: The Architects of AI».
Χωρίς έξοδο διαφυγής
Είναι αξιοσημείωτο ότι δεν υπάρχει κουμπί «x» για να κλείσετε το παράθυρο του AI και, από όσο μπορούμε να διαπιστώσουμε, δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το απομακρύνετε. Η εμπειρία χρήστη χειροτερεύει αν κάνετε κλικ στο πλαίσιο κειμένου, καθώς αυτό επεκτείνεται γεμίζοντας ολόκληρη τη σελίδα.
Μπορείτε να το χαρακτηρίσετε ως μια ειρωνική μεταφορά για την ολοκληρωτική κατάληψη των ειδήσεων και των μέσων ενημέρωσης από την τεχνολογία και τη βιομηχανία του AI. Ωστόσο, για τον μέσο αναγνώστη, είναι απλώς ενοχλητικό και δυσλειτουργικό.
Η αντίδραση των ειδικών
Η Emily M. Bender, διακεκριμένη ειδικός στην υπολογιστική γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο της Washington και συγγραφέας του βιβλίου «The AI Con», δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός. Διαμαρτυρήθηκε έντονα για την ενοχλητική λειτουργία του AI στα social media, αναδεικνύοντας το ζήτημα της αξίας του δημοσιογραφικού περιεχομένου.
«Οποιοσδήποτε δημοσιογραφικός οργανισμός που εκτιμά το έργο των δημοσιογράφων του, θα προσέφερε να το παρουσιάσει ως papier-mâché», σχολίασε η Bender για το AI chatbot, «και σίγουρα δεν θα έβαζε αυτή την προσφορά στο...»