
Rivian Autonomy & AI Day: Η δύσκολη πραγματικότητα της Αυτόνομης Οδήγησης και το AI
Το ρομπότ ελίχθηκε ανάμεσα στα ράφια με τους παγωμένους καφέδες στην καφετέρια των γραφείων της Rivian στο Palo Alto — μέχρι που σταμάτησε. Πέντε λεπτά αργότερα, ένας άντρας το έσπρωξε προσεκτικά για να μην εμποδίζει, με τις λέξεις "I’m stuck" (Έχω κολλήσει) να αναβοσβήνουν με κίτρινο χρώμα στην οθόνη του άτυχου droid.
Δεν ήταν και το πιο ευοίωνο ξεκίνημα για την "Autonomy & AI Day" της Rivian, μια εκδήλωση-σταθμό για την παρουσίαση των σχεδίων της εταιρείας να κάνει τα οχήματά της ικανά να οδηγούν μόνα τους. Αν και η Rivian δεν κατασκευάζει το ρομπότ της καφετέριας και δεν ευθύνεται για τις ικανότητές του, υπήρχε ένα γνώριμο μήνυμα στις αδυναμίες του που αφορά ολόκληρο τον κλάδο: αυτή η τεχνολογία είναι δύσκολη.
Λίγες ώρες αργότερα, καθώς επέβαινα σε ένα ηλεκτρικό SUV 2025 R1S κατά τη διάρκεια της 15λεπτης επίδειξης του νέου, όπως το αποκαλεί η Rivian, "Large Driving Model", θυμήθηκα αυτό ακριβώς το μήνυμα.
Η εμπειρία οδήγησης και η... συνάντηση με την Tesla
Το ηλεκτρικό όχημα (EV), εξοπλισμένο με το εξελιγμένο λογισμικό αυτόματης οδήγησης, οδήγησε εμένα και δύο υπαλλήλους της Rivian σε μια διαδρομή με στροφές κοντά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Καθώς περνούσαμε έξω από τα γραφεία μηχανικής της Tesla, παρατήρησα ένα Model S μπροστά μας να επιβραδύνει για να στρίψει στο πάρκινγκ της ανταγωνίστριας εταιρείας. Το R1S τελικά το αντιλήφθηκε κι αυτό, φρενάροντας δυνατά ακριβώς πριν παρέμβει ο υπάλληλος της Rivian.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής μου βόλτας, υπήρξε μία πραγματική αποδέσμευση (disengagement). Ο υπάλληλος στη θέση του οδηγού ανέλαβε τον έλεγχο καθώς περνούσαμε από ένα τμήμα του δρόμου με μία λωρίδα κυκλοφορίας, λόγω εργασιών κλαδέματος δέντρων. Μικροπράγματα γενικά, αλλά δεν ήταν και σπάνιο φαινόμενο· εντόπισα πολλές άλλες διαδρομές επίδειξης που είχαν επίσης παρόμοιες αποδεσμεύσεις, αποδεικνύοντας τις προκλήσεις της εξέλιξης.
Στροφή στο "End-to-End" AI: Μια τεχνολογική καινοτομία
Το υπόλοιπο της διαδρομής πήγε αρκετά καλά για λογισμικό που δεν είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στην αγορά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη μεγάλη αλλαγή στη στρατηγική της εταιρείας, η οποία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το brand:
- Η Rivian απέρριψε το παλιό της σύστημα υποβοήθησης οδηγού που βασιζόταν σε αυστηρούς κανόνες (rules-based).
- Υιοθέτησε μια καινοτόμα προσέγγιση end-to-end — ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξε η Tesla με το Full Self-Driving (Supervised).
Το όχημα σταμάτησε στα φανάρια, χειρίστηκε στροφές και επιβράδυνε για σαμαράκια, όλα αυτά μέσω της δύναμης του AI και χωρίς προγραμματισμένους κανόνες να του υπαγορεύουν αυτές τις ενέργειες.
Το παλιό σύστημα της Rivian «ήταν όλο πολύ ντετερμινιστικό και πολύ δομημένο», δήλωσε ο CEO RJ Scaringe σε συνέντευξή του την Πέμπτη. «Όλα όσα έκανε το όχημα ήταν αποτέλεσμα μιας προ...»