
Ψώνια απευθείας μέσα από το ChatGPT: Η καινοτόμα συνεργασία OpenAI και Instacart
Η OpenAI και η Instacart εγκαινιάζουν μια νέα, προηγμένη εμπειρία αγορών τροφίμων απευθείας μέσα στο περιβάλλον του ChatGPT. Αυτή η τεχνολογική εξέλιξη επιτρέπει στους πελάτες να πραγματοποιούν μια σειρά ενεργειών χωρίς να διακόπτουν τη ροή της συνομιλίας τους με το AI:
- Να ανακαλύπτουν ιδέες για γεύματα.
- Να δημιουργούν ολοκληρωμένες λίστες με τα απαραίτητα ψώνια.
- Να ολοκληρώνουν την πληρωμή άμεσα.
Το υπόβαθρο της συνεργασίας
Η κίνηση αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά βασίζεται σε μια ήδη υπάρχουσα, στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών. Πριν από περισσότερα από δύο χρόνια, η Instacart έφερε την καινοτομία λανσάροντας ένα εργαλείο αναζήτησης AI μέσα στην εφαρμογή της, το οποίο τροφοδοτείται από το ChatGPT.
Το συγκεκριμένο εργαλείο διευκολύνει τους αγοραστές προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις, όπως:
- Απαντήσεις σε ερωτήματα για το τι να μαγειρέψουν για δείπνο.
- Προτάσεις για την προσαρμογή γευμάτων σε συγκεκριμένους διατροφικούς περιορισμούς.
Η στρατηγική σύνδεση και ο ρόλος της Fidji Simo
Η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της OpenAI και της Instacart φαίνεται να έχει γίνει ακόμη πιο στενή και ουσιαστική μετά από μια σημαντική διοικητική εξέλιξη. Αναφερόμαστε στην ένταξη της πρώην CEO της Instacart, Fidji Simo — η οποία ήταν ήδη μέλος του διοικητικού συμβουλίου της OpenAI — στην εταιρεία ως CEO Εφαρμογών (CEO of Applications) τον Μάιο.
Το μέλλον του «Agentic Commerce» και οι Εφαρμογές
Το λεγόμενο εμπόριο μέσω πρακτόρων (agentic commerce) — δηλαδή η χρήση εξελιγμένων εργαλείων AI για την έρευνα αγοράς και την πραγματοποίηση αγορών εκ μέρους του χρήστη — αποτελεί πλέον κορυφαία προτεραιότητα για την OpenAI.
Η πιο πρόσφατη εκδήλωση για προγραμματιστές της εταιρείας εστίασε στο φιλόδοξο σχέδιό της να ενσωματώσει πλήρως διάφορες εφαρμογές μέσα στο οικοσύστημα του ChatGPT. Σε μια πρώιμη προεπισκόπηση, παρουσιάστηκαν ενσωματώσεις με κορυφαίες εφαρμογές όπως:
- Booking.com
- Canva
- Coursera
- Expedia
- Figma
- Spotify
- Zillow
Έκτοτε, η OpenAI επεκτείνει το δίκτυό της ανακοινώνοντας περαιτέρω σημαντικές συνεργασίες με την Target, την Intuit και άλλες μεγάλες εταιρείες.
Ο ανταγωνισμός ενόψει των εορτών
Ενόψει της φετινής εορταστικής περιόδου αγορών, ο ανταγωνισμός κορυφώνεται καθώς τόσο η OpenAI όσο και η Perplexity ανακοίνωσαν νέα χαρακτηριστικά εντός των εφαρμογών τους. Στόχος είναι να βοηθήσουν τους χρήστες να λάβουν γρήγορες και έξυπνες αποφάσεις σχετικά με το ποια προϊόντα να αγοράσουν.
Παράδειγμα Χρήσης: Θα μπορούσατε να ζητήσετε από το ChatGPT να σας βοηθήσει να βρείτε την καλύτερη προσφορά για ένα gaming laptop που να ανταποκρίνεται ακριβώς στα συγκεκριμένα κριτήρια και τον προϋπολογισμό σας.
Ενδεικτικό της τάσης είναι ότι η Adobe προέβλεψε πως οι διαδικτυακές αγορές με τη βοήθεια AI θα σημειώσουν εντυπωσιακή αύξηση κατά 520% αυτή την εορταστική περίοδο, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η οικονομική πραγματικότητα πίσω από την καινοτομία
Παρά την τεράστια παγκόσμια δημοτικότητα του ChatGPT, η OpenAI αντιμετωπίζει προκλήσεις κερδοφορίας και ίσως να μην είναι κερδοφόρα για αρκετά χρόνια ακόμα — αν τα καταφέρει τελικά. Τα προϊόντα τεχνολογίας AI είναι εξαιρετικά απαιτητικά σε πόρους, σε σημείο που ακόμη και τα έσοδα από τις συνδρομές δεν επαρκούν για να καλύψουν το τεράστιο κόστος της υπολογιστικής ισχύος που απαιτείται για τη λειτουργία τους.
Συνεπώς, αυτά τα νέα εργαλεία εμπορίου θα μπορούσαν να προσφέρουν στην OpenAI μια κρίσιμη εναλλακτική πηγή εσόδων, καθώς η εταιρεία θα λαμβάνει μια αδιευκρίνιστη «μικρή προμήθεια» κάθε φορά που βοηθά τους εμπόρους να ολοκληρώσουν επιτυχώς μια πώληση.