
Το AI Μεταμορφώνει τις Αγορές: Πρωταγωνιστής στο Prime Day της Amazon
Το φετινό Prime Day της Amazon σηματοδοτεί μια τεχνολογική επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με μια νέα έκθεση, η τεχνολογία AI αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που κάνουμε τις online αγορές μας.
Η ετήσια εκπτωτική περίοδος της Amazon, που φέτος διαρκεί τέσσερις ημέρες (8-11 Ιουλίου), προβλέπεται να δημιουργήσει online δαπάνες ύψους 23,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο στις ΗΠΑ, καθώς και άλλοι μεγάλοι λιανοπωλητές συμμετέχουν με τις δικές τους ανταγωνιστικές προσφορές.
Η Ανάλυση της Adobe Αποκαλύπτει: Το Prime Day Ξεπερνά το Black Friday
Η Adobe, της οποίας το τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου δημοσιεύει τακτικά εκτιμήσεις για τα μεγαλύτερα αγοραστικά γεγονότα, προσφέρει μια καθαρή εικόνα για το μέλλον του online εμπορίου. Η ανάλυσή της βασίζεται σε πάνω από 1 τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ιστοσελίδες λιανικής στις ΗΠΑ, καλύπτοντας 100 εκατομμύρια κωδικούς προϊόντων (SKUs) σε 18 διαφορετικές κατηγορίες.
Φέτος, η Adobe προβλέπει ότι το Prime Day θα ισοδυναμεί με «δύο Black Fridays», υπογραμμίζοντας την τεράστια δυναμική του.
Οι συνολικές δαπάνες των 23,8 δισ. δολαρίων κατά το τετραήμερο θα αντιπροσωπεύουν μια εντυπωσιακή αύξηση 28,4% σε ετήσια βάση, δηλαδή 9,6 δισ. δολάρια περισσότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι αγορές από κινητές συσκευές θα κυριαρχήσουν, αποτελώντας πάνω από τις μισές πωλήσεις (52,5%), αλλά η πραγματική καινοτομία φέτος είναι το παραγωγικό AI (generative AI), που θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του καταναλωτή.
Η Εκρηκτική Άνοδος του AI στις Online Αγορές
Η μεγάλη εξέλιξη του φετινού Prime Day είναι η υιοθέτηση του AI από τους καταναλωτές. Η Adobe εκτιμά ότι η επισκεψιμότητα προς τα e-shops από πηγές παραγωγικού AI θα εκτοξευθεί κατά 3.200% σε σύγκριση με πέρυσι. Παρόλο που το AI παραμένει μια μικρότερη πηγή κίνησης σε σχέση με καθιερωμένα κανάλια όπως η πληρωμένη αναζήτηση και το email marketing, η Adobe πιστεύει ότι η ανάπτυξή του θα είναι συνεχής, καθώς οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τα οφέλη του.
Αυτή η τάση είχε ήδη φανεί κατά την εορταστική περίοδο του 2024, όταν η επισκεψιμότητα από chatbots και browsers με ενσωματωμένο AI αυξήθηκε κατά 1.300% (1 Νοεμβρίου - 31 Δεκεμβρίου 2024) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Πώς το AI Βοηθά τους Καταναλωτές;
Μια έρευνα της Adobe σε 5.000 Αμερικανούς καταναλωτές έδειξε πώς το προηγμένο παραγωγικό AI αξιοποιείται ήδη για τις αγορές:
- Έρευνα προϊόντων: 55%
- Προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων: 47%
- Εντοπισμός των καλύτερων προσφορών: 43%
- Πρωτότυπες ιδέες για δώρα: 35%
- Εύρεση μοναδικών ή δυσεύρετων προϊόντων: 35%
- Αυτόματη δημιουργία λιστών αγορών: 33%
Το πιο σημαντικό εύρημα; Από όσους χρησιμοποίησαν παραγωγικό AI, ένα συντριπτικό 92% δήλωσε ότι η τεχνολογία αυτή βελτίωσε σημαντικά την εμπειρία των online αγορών τους.
Το Μέλλον του E-commerce στην Ελλάδα και την Ευρώπη
Αν και τα δεδομένα αφορούν την αγορά των ΗΠΑ, οι τάσεις αυτές αποτελούν σαφή ένδειξη για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην Ευρώπη. Η υιοθέτηση του AI από τους Έλληνες καταναλωτές και τις επιχειρήσεις αναμένεται να ακολουθήσει, μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτουμε προϊόντα και εκμεταλλευόμαστε τις προσφορές σε εκπτωτικές περιόδους όπως το Prime Day.