
Νέα δεδομένα από την Perplexity: Πώς τα AI Agents μεταμορφώνουν το μέλλον της εργασίας
Νέα δεδομένα υιοθέτησης που έρχονται στο φως από την Perplexity αποκαλύπτουν μια τεκτονική αλλαγή στον χώρο της τεχνολογίας: τα AI agents οδηγούν σε θεαματική αύξηση της αποδοτικότητας, αναλαμβάνοντας πλέον σύνθετες και απαιτητικές εταιρικές εργασίες.
Καθώς η καινοτομία καλπάζει, γίνεται σαφές ότι δεν μιλάμε απλώς για μια νέα εφαρμογή, αλλά για την επόμενη φάση στην εξέλιξη της παραγωγικότητας.
Από τη Θεωρία στην Πράξη: Η Εξέλιξη του Generative AI
Τον τελευταίο χρόνο, ο τεχνολογικός τομέας παγκοσμίως —αλλά και στην Ελλάδα— λειτουργούσε με την παραδοχή ότι το επόμενο βήμα του παραγωγικού AI (Generative AI) θα ξεπερνούσε την απλή συζήτηση (chat), περνώντας δυναμικά στη δράση.
Εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά:
- Τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs) λειτουργούν ως η «μηχανή συλλογισμού».
- Τα AI agents λειτουργούν ως τα «χέρια».
Είναι ικανά να εκτελούν αυτόνομα σύνθετες ροές εργασίας πολλαπλών βημάτων με ελάχιστη ανθρώπινη επίβλεψη.
Σημείωση: Η στρατηγική μετάβαση από το «chat» στο «action» αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα της βιομηχανίας και αναμένεται να καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής εργασίας.
Η Πραγματική Χρήση «εκτός εργαστηρίου»
Μέχρι πρότινος, η εικόνα για το πώς αυτά τα προηγμένα εργαλεία χρησιμοποιούνται πραγματικά σε αληθινές συνθήκες αγοράς ήταν θολή, βασιζόμενη κυρίως σε υποθέσεις ή περιορισμένες έρευνες.
Ωστόσο, τα νέα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν από την Perplexity, τα οποία προέκυψαν από την ανάλυση εκατοντάδων εκατομμυρίων αλληλεπιδράσεων με τον browser Comet και τον ψηφιακό βοηθό της, μας παρέχουν την πρώτη μελέτη πεδίου μεγάλη κλίμακας για τα AI agents γενικού σκοπού.
Τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά: Το agentic AI (AI με δυνατότητες αυτενέργειας) ήδη αξιοποιείται από εργαζόμενους γνώσης υψηλής αξίας για:
- Την απλούστευση καθημερινών διαδικασιών.
- Την ενίσχυση της παραγωγικότητας.
- Την εκτέλεση βαθιάς έρευνας.
Ποιοι Υιοθετούν την Τεχνολογία;
Για κάθε επιχείρηση που θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική, η κατανόηση του προφίλ των χρηστών είναι απαραίτητη. Αυτό βοηθά στην πρόβλεψη της εσωτερικής ζήτησης αλλά και στον εντοπισμό ευκαιριών. Η μελέτη της Perplexity αποκαλύπτει έντονη ανομοιογένεια στην υιοθέτηση:
- Οικονομικό Υπόβαθρο: Χρήστες σε έθνη με υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ δείχνουν μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα.
- Εκπαίδευση: Χρήστες με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο τείνουν να ενσωματώνουν ταχύτερα τις λύσεις AI.
Αυτές οι δημογραφικές ομάδες είναι πολύ πιο πιθανό να ενσωματώσουν εργαλεία τύπου AI agent στην καθημερινότητά τους.
Οι Κλάδοι που Πρωταγωνιστούν στην Καινοτομία
Ίσως το πιο χρήσιμο στοιχείο για τον εταιρικό σχεδιασμό είναι η επαγγελματική κατανομή των χρηστών. Η υιοθέτηση συγκεντρώνεται έντονα σε τομείς εντάσεως γνώσης, όπου η ψηφιακή τεχνολογία κυριαρχεί:
- Ψηφιακή Τεχνολογία & Software: Κατέχει τα σκήπτρα, αντιπροσωπεύοντας το 28% των χρηστών και το 30% των ερωτημάτων.
- Ακαδημαϊκός Χώρος: Ερευνητές και πανεπιστημιακοί στρέφονται στα agents για ανάλυση δεδομένων.
- Χρηματοοικονομικά: Για ανάλυση αγορών και προβλέψεις.
- Μάρκετινγκ: Για δημιουργία στρατηγικής και περιεχομένου.
- Επιχειρηματικότητα: Startups που αναζητούν γρήγορη ανάπτυξη.