AI Greece
EpisodesSeminarsContactListen Now
AI Greece
EpisodesSeminarsContactListen Now
  1. Home
  2. Blog
  3. OpenAI vs Google: Η «αντεπίθεση» με εκρηκτική άνοδο στο Enterprise AI

OpenAI vs Google: Η «αντεπίθεση» με εκρηκτική άνοδο στο Enterprise AI

Η OpenAI αντεπιτίθεται στην Google με 8x αύξηση στη χρήση του ChatGPT Enterprise. Διαβάστε για την επανάσταση στο Enterprise AI και τη μάχη των γιγάντων.

Minas Marios Kontis
Minas Marios Kontis
AI Greece Podcast Host
OpenAI vs Google: Η «αντεπίθεση» με εκρηκτική άνοδο στο Enterprise AI

Η OpenAI αντεπιτίθεται: Εκρηκτική άνοδος στη χρήση Enterprise AI και η μάχη με την Google

Η OpenAI δημοσίευσε νέα, εντυπωσιακά στοιχεία τη Δευτέρα, αποκαλύπτοντας ότι η χρήση των εργαλείων AI της από επιχειρήσεις έχει σημειώσει μια πραγματική τεχνολογική επανάσταση τον τελευταίο χρόνο.

Η εταιρεία επιδιώκει να εδραιώσει την κυριαρχία της, καθώς ο όγκος μηνυμάτων στο ChatGPT έχει αυξηθεί 8 φορές από τον Νοέμβριο του 2024. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι χάρη σε αυτή την καινοτομία εξοικονομούν έως και μία ώρα καθημερινά από τον χρόνο εργασίας τους.

Αυτά τα ευρήματα έρχονται σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, μόλις μια εβδομάδα αφότου ο CEO Sam Altman έστειλε ένα εσωτερικό σημείωμα τύπου "code red" (κόκκινος συναγερμός) σχετικά με την αυξανόμενη ανταγωνιστική απειλή της Google.

Η μάχη για την κυριαρχία στο Enterprise AI

Η συγκυρία αυτή υπογραμμίζει την έντονη προσπάθεια της OpenAI να επαναπροσδιορίσει τη θέση της ως αδιαμφισβήτητος ηγέτης στο Enterprise AI (AI για επιχειρήσεις), ακόμη και καθώς δέχεται πιέσεις από κολοσσούς και νέους παίκτες. Για τους Έλληνες επαγγελματίες που παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις, τα παρακάτω νούμερα δείχνουν την τάση της αγοράς.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Ramp AI Index:

  • Περίπου το 36% των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ είναι πλέον πελάτες του ChatGPT Enterprise.
  • Συγκριτικά, το ποσοστό για την ανταγωνίστρια Anthropic ανέρχεται στο 14,3%.

Ωστόσο, η πλειονότητα των εσόδων της OpenAI εξακολουθεί να προέρχεται από συνδρομές καταναλωτών — μια βάση που απειλείται άμεσα από το ραγδαία εξελισσόμενο Gemini της Google. Παράλληλα, η OpenAI καλείται να ανταγωνιστεί τόσο την Anthropic — της οποίας τα έσοδα βασίζονται κυρίως σε B2B πωλήσεις — όσο και, όλο και περισσότερο, παρόχους μοντέλων "open-weight" που στοχεύουν σε εταιρικούς πελάτες.

Επενδύσεις μαμούθ και οικονομική στρατηγική

Ο γίγαντας του AI προχωρά σε κινήσεις που καθορίζουν το μέλλον, έχοντας δεσμεύσει το ιλιγγιώδες ποσό των 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές για τα επόμενα χρόνια. Αυτή η στρατηγική καθιστά την ανάπτυξη στον τομέα των επιχειρήσεων (Enterprise sector) ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού του μοντέλου.

«Αν το σκεφτείτε από την πλευρά της οικονομικής ανάπτυξης, οι καταναλωτές έχουν πραγματικά σημασία», δήλωσε ο Ronnie Chatterji, επικεφαλής οικονομολόγος της OpenAI, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης. «Αλλά όταν κοιτάτε ιστορικά μετασχηματιστικές τεχνολογίες όπως η ατμομηχανή, είναι όταν οι εταιρείες υιοθετούν και κλιμακώνουν αυτές τις τεχνολογίες που βλέπετε πραγματικά τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη».

Στροφή σε πιο σύνθετες εργασίες και "Reasoning"

Τα νέα ευρήματα της OpenAI δείχνουν ότι η υιοθέτηση του AI μεταξύ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων όχι μόνο αυξάνεται, αλλά ενσωματώνεται βαθύτερα στις καθημερινές ροές εργασίας (workflows), σηματοδοτώντας μια νέα εποχή παραγωγικότητας.

Οι εργαζόμενοι δεν περιορίζονται στην απλή ανταλλαγή μηνυμάτων. Οι οργανισμοί που αξιοποιούν το API της OpenAI (τη διεπαφή προγραμματιστή) καταναλώνουν πλέον 320 φορές περισσότερα "reasoning tokens" (tokens συλλογισμού) σε σχέση με πριν από ένα χρόνο.

Αυτό το εντυπωσιακό στατιστικό υποδηλώνει δύο πιθανά σενάρια για το παρόν και το μέλλον της τεχνολογίας:

  1. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το AI για πιο σύνθετη επίλυση προβλημάτων που απαιτούν προηγμένη λογική.
  2. Ή, πειραματίζονται έντονα με τη νέα τεχνολογία και "καίνε" tokens, προσπαθώντας να ανακαλύψουν πώς θα λάβουν μακροπρόθεσμη αξία.

Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση στα tokens συλλογισμού σχετίζεται άμεσα με την αυξημένη πολυπλοκότητα και την εξέλιξη των εργασιών που ανατίθενται στα προηγμένα μοντέλα AI.

Minas Marios Kontis

Minas Marios Kontis

Forbes 30 Under 30 entrepreneur and host of AI Greece Podcast. Founder & CEO of Univation, empowering 35,000+ students across 40+ universities with AI-driven education. Started coding at 12 with a 100k+ download transportation app.

Share this article

TwitterLinkedInFacebook
AI Greece
SpeakersBlogSeminarsEpisodesContactSubscribe
© 2025 AI Greece Podcast. All rights reserved.