
Η OpenAI μιλά για τις «διαφημίσεις» στο ChatGPT: Παραδοχή λαθών και διευκρινίσεις
Στον ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο της τεχνολογίας, η εμπειρία χρήστη αποτελεί το «ιερό δισκοπότηρο». Ενώ η OpenAI συνεχίζει να επιμένει ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν διαφημίσεις — ούτε ενεργές δοκιμές για διαφημίσεις — στο δημοφιλές ChatGPT, ο επικεφαλής έρευνας της εταιρείας, Mark Chen, προχώρησε σε μια σημαντική παραδοχή.
Ο ίδιος δήλωσε ότι η εταιρεία «υστέρησε» (fell short) όσον αφορά τα πρόσφατα προωθητικά μηνύματα και εργάζεται σκληρά για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.
Η οργή των συνδρομητών για τα προωθητικά μηνύματα
Το ζήτημα πήρε διαστάσεις όταν ο Chen και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της OpenAI κλήθηκαν να απαντήσουν σε οργισμένες αναρτήσεις συνδρομητών που πληρώνουν για το ChatGPT.
Οι χρήστες διαμαρτυρήθηκαν έντονα επειδή άρχισαν ξαφνικά να βλέπουν προωθητικά μηνύματα για μεγάλες εταιρείες, όπως η Peloton και η Target, μέσα στην πλατφόρμα.
Η απάντηση της εταιρείας
Ως απάντηση στο κύμα αντιδράσεων, η εταιρεία δήλωσε ότι:
- Δοκίμαζε απλώς τρόπους εμφάνισης εφαρμογών που έχουν δημιουργηθεί στην πλατφόρμα εφαρμογών του ChatGPT (η οποία ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο).
- Διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει «κανένα οικονομικό στοιχείο» σε αυτές τις προτάσεις.
Παρόλα αυτά, η κοινότητα της AI δεν πείστηκε εύκολα. Ένας από τους χρήστες που είχε παραπονεθεί αρχικά για τις διαφημίσεις απάντησε με έντονο σκεπτικισμό: «Αδερφέ... Μην προσβάλλεις τους χρήστες που σε πληρώνουν».
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το παρακάτω σχόλιο χρήστη, που αποτυπώνει την ένταση:
«Είμαι στο ChatGPT (πληρωμένη συνδρομή Plus), ρωτάω για το Windows BitLocker και μου δείχνει ΓΑΜ***ΝΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΨΩΝΙΣΩ ΣΤΗΝ TARGET. Ναι, άντε γεια. Θα χάσετε όλους τους χρήστες σας.»
«Δεν υπάρχουν ενεργές δοκιμές»: Η θέση της ηγεσίας
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο επικεφαλής του ChatGPT, Nick Turley, θέλησε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, δημοσιεύοντας την Παρασκευή ότι βλέπει «πολλή σύγχυση σχετικά με τις φήμες για διαφημίσεις στο ChatGPT».
«Δεν υπάρχουν ενεργές δοκιμές για διαφημίσεις – τυχόν screenshots που έχετε δει είτε δεν είναι αληθινά είτε δεν είναι διαφημίσεις», έγραψε ο Turley. «Αν επιδιώξουμε διαφημίσεις, θα ακολουθήσουμε μια προσεκτική προσέγγιση. Ο κόσμος εμπιστεύεται το ChatGPT και οτιδήποτε κάνουμε θα σχεδιαστεί με σεβασμό σε αυτό».
Η απολογητική στάση του Mark Chen και η επόμενη μέρα
Νωρίτερα την ίδια μέρα, ωστόσο, ο Chen απάντησε σε πιο απολογητικό ύφος, αναγνωρίζοντας ότι η διαμάχη δεν είναι απλώς θέμα σύγχυσης των χρηστών, αλλά πραγματικού ζητήματος λειτουργικότητας της AI πλατφόρμας.
Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής σημεία:
- Παραδοχή Λάθους: «Συμφωνώ ότι οτιδήποτε μοιάζει με διαφήμιση πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή, και υστερήσαμε», έγραψε χαρακτηριστικά.
- Άμεση Διόρθωση: «Απενεργοποιήσαμε αυτό το είδος πρότασης ενώ βελτιώνουμε την ακρίβεια του μοντέλου.»
- Έλεγχος Χρήστη: «Εξετάζουμε επίσης καλύτερα εργαλεία ελέγχου ώστε να μπορείτε να το μειώσετε ή να το απενεργοποιήσετε αν δεν το βρίσκετε χρήσιμο».
Το παρασκήνιο με την Fidji Sumo
Για να κατανοήσουμε πλήρως το πλαίσιο, πρέπει να κοιτάξουμε και τις επιχειρηματικές κινήσεις της εταιρείας. Νωρίτερα φέτος, το πρώην στέλεχος της Instacart και του Facebook, Fidji Sumo, εντάχθηκε στην OpenAI ως CEO Εφαρμογών (CEO of Applications).
Υπήρχε η ευρεία προσδοκία στον κλάδο ότι θα αναπτύξει την επιχειρηματική δραστηριότητα διαφημίσεων της εταιρείας, κάτι που ίσως εξηγεί τα πρώτα αυτά πειράματα. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Wall Street Journal, οι ισορροπίες παραμένουν λεπτές.