
Έρχονται διαφημίσεις στο ChatGPT; Η ανακάλυψη στον κώδικα που αλλάζει τα δεδομένα της AI
Κρατηθείτε καλά, γιατί οι χαλαρές, προσωπικές σας συζητήσεις με το ChatGPT της OpenAI —την τεχνολογία που έφερε την επανάσταση στην καθημερινότητά μας— πρόκειται σύντομα να αλλάξουν μορφή και να γεμίσουν με διαφημίσεις.
Τουλάχιστον, αυτά είναι τα ανησυχητικά ευρήματα ενός μηχανικού λογισμικού που έψαξε βαθιά στον κώδικα μιας πειραματικής έκδοσης της εφαρμογής του chatbot, αποκαλύπτοντας τα πιθανά μελλοντικά σχέδια του κολοσσού της AI.
Τι εντοπίστηκε στην Android εφαρμογή
Ο μηχανικός Tibor Blaho, γνωστός για την ικανότητά του να εντοπίζει κρυφές λειτουργίες, επεσήμανε περίπου δώδεκα γραμμές κώδικα στην τελευταία beta έκδοση της εφαρμογής ChatGPT για Android (συγκεκριμένα στην έκδοση 1.2025.329). Οι γραμμές αυτές φέρουν την χαρακτηριστική ετικέτα «feature ads» (διαφημίσεις χαρακτηριστικών), προκαλώντας αίσθηση στην τεχνολογική κοινότητα.
Το βασικό εύρημα: Ο κώδικας αποκαλύπτει την πρόθεση για ενσωμάτωση εμπορικού περιεχομένου, αλλάζοντας ριζικά την εμπειρία χρήσης που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Αυτές οι γραμμές κώδικα περιλαμβάνουν συμβολοσειρές που παραπέμπουν σε καθαρά εμπορικό περιεχόμενο και στοχευμένη προώθηση, όπως:
- «search ad» (διαφήμιση αναζήτησης)
- «search ads carousel» (καρουζέλ διαφημίσεων αναζήτησης)
- «bazaar content»
Η πίεση για κερδοφορία και το μέλλον της OpenAI
Είναι άλλο ένα σημάδι ότι η OpenAI ετοιμάζεται να εξαργυρώσει τους εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες της προβάλλοντάς τους διαφημίσεις. Αυτή η εξέλιξη συμβαίνει εν μέσω αυξανόμενων πιέσεων προς την εταιρεία να αποδείξει ότι μπορεί να αποφέρει κέρδη.
Οι δαπάνες της —και οι τεράστιες κεφαλαιουχικές δαπάνες για την ανάπτυξη της AI γενικότερα— συνεχίζουν να διογκώνονται, ξεπερνώντας συχνά αυτό που μπορούν να υποστηρίξουν οι απλές συνδρομές.
Η διφορούμενη στάση της ηγεσίας
Η ηγεσία της OpenAI φαίνεται να παίζει το «κρυφτούλι» όταν ερωτάται για το ενδεχόμενο των διαφημίσεων, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον.
Οι δηλώσεις της Sarah Friar
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η οικονομική διευθύντρια Sarah Friar δήλωσε στους Financial Times ότι η εταιρεία, η οποία πλέον αποτιμάται περίπου στο μισό τρισεκατομμύριο δολάρια, εξερευνούσε ένα μοντέλο διαφημίσεων. Ωστόσο, στη συνέχεια ανασκεύασε δηλώνοντας ότι δεν υπήρχαν «ενεργά σχέδια για την επιδίωξη διαφημίσεων» εκείνη τη στιγμή.
Η θέση του Sam Altman
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος Sam Altman έχει στείλει παρόμοια ανάμεικτα μηνύματα στην κοινότητα:
- Κάποτε αποκάλεσε την ιδέα της ενσωμάτωσης διαφημίσεων στο ChatGPT «ανησυχητική» και τις περιέγραψε ως «έσχατη λύση».
- Φέτος όμως, ο Altman είπε ότι δεν ήταν «εντελώς αντίθετος» στη διαφήμιση και ότι ήταν κάτι που θα μπορούσε να εξεταστεί αν χρειαζόταν για τη βιωσιμότητα της υπηρεσίας.