
Έρχονται Διαφημίσεις στο ChatGPT; Οι Φήμες Φουντώνουν για το Μέλλον της AI
Στον κόσμο της τεχνολογίας, οι εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Οι φήμες που θέλουν την OpenAI να ετοιμάζεται να "φορτώσει" το ChatGPT με διαφημίσεις έχουν αρχίσει να φτάνουν στο κόκκινο, προκαλώντας ανησυχία και ερωτηματικά στην παγκόσμια κοινότητα σχετικά με το μέλλον της AI.
Οι Αποκαλύψεις στον Κώδικα του Android
Την περασμένη εβδομάδα, ο μηχανικός Tibor Blaho έγινε πρωτοσέλιδο αφού ανακάλυψε αναφορές για μια νέα "λειτουργία διαφημίσεων" μέσα στον κώδικα της εφαρμογής Android του ChatGPT.
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν οι παρακάτω όροι που υποδεικνύουν μια πιθανή στροφή στη στρατηγική της πλατφόρμας:
- "Περιεχόμενο παζαριού"
- "Διαφημίσεις αναζήτησης"
- "Καρουζέλ διαφημίσεων αναζήτησης"
Τι Παρατηρούν οι Χρήστες: Μια Νέα Πραγματικότητα;
Τώρα, οι χρήστες αρχίζουν να παρατηρούν περίεργες προσθήκες και στο τέλος των απαντήσεων του chatbot, οι οποίες ενθαρρύνουν τους χρήστες να κατεβάσουν εφαρμογές από μερικές φορές γνωστές μάρκες.
Αυτές οι εμφανίσεις έχουν πυροδοτήσει μια έντονη συζήτηση σχετικά με το αν η OpenAI έχει ήδη αρχίσει να προσθέτει διαφημίσεις στο "χρυσωρυχείο" της, αλλάζοντας τα δεδομένα στην εμπειρία χρήσης.
Σημείωση: Το ζήτημα της νομισματοποίησης μέσω διαφημίσεων είναι κρίσιμο για το μέλλον των δωρεάν εργαλείων AI και την επιβίωση των εταιρειών του κλάδου.
Η Οικονομική Πίεση και η Ανάγκη για Έσοδα
Το διακύβευμα είναι τεράστιο για την OpenAI, η οποία "καίει" δισεκατομμύρια δολάρια κάθε τρίμηνο για την ανάπτυξη των μοντέλων της — και σχεδιάζει να ξοδέψει πολύ πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Η εύρεση νέων πηγών εσόδων είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει κυρίαρχο θέμα συζήτησης στα παρασκήνια για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα των υποτονικών αριθμών συνδρομών του ChatGPT.
"Κόκκινος Συναγερμός" από τον Sam Altman
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο CEO Sam Altman κήρυξε πρόσφατα "κόκκινο συναγερμό" (code red). Ο λόγος είναι ο σκληρός ανταγωνισμός, κυρίως από την Google, η οποία συνεχίζει να καλύπτει το χαμένο έδαφος στην τεχνολογία AI, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την πίεση για καινοτομία και κερδοφορία.
Η Επίσημη Στάση και το Θολό Τοπίο
Το αν η OpenAI έχει ήδη ξεκινήσει να συμπεριλαμβάνει διαφημίσεις στο ChatGPT παραμένει σημαντικό σημείο διαφωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παρά τις ενδείξεις, πολλοί εργαζόμενοι της OpenAI υποστηρίζουν σταθερά ότι αυτές οι περίεργες προσθήκες "δεν είναι διαφήμιση", αφήνοντας το τοπίο θολό για το τι πραγματικά μας επιφυλάσσει το μέλλον.