
Το μεγάλο φιάσκο της Νότιας Κορέας με τα σχολικά βιβλία AI
Ενώ η συζήτηση για το μέλλον της εκπαίδευσης φουντώνει παγκοσμίως, μια πρόσφατη εξέλιξη στη Νότια Κορέα έρχεται να προσγειώσει απότομα τις προσδοκίες για την άμεση ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις τάξεις.
Αν το AI θεωρείται «κρίσιμο» για την «προετοιμασία των μαθητών» ώστε να γίνουν ολοκληρωμένα μέλη της κοινωνίας, όπως ισχυρίστηκε πρόσφατα η Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ, Linda McMahon, τότε τα νέα από την Ασία δείχνουν ότι μάλλον αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα στην πρακτική εφαρμογή.
Στην άλλη άκρη του κόσμου, ένα τεράστιο και φιλόδοξο κυβερνητικό πείραμα στη Νότια Κορέα για την κυκλοφορία 76 σχολικών βιβλίων που δημιουργήθηκαν από AI τερματίστηκε άδοξα μόλις τέσσερις μήνες μετά την έναρξή του. Το πρόγραμμα, που υποτίθεται ότι θα έφερνε την επανάσταση στα θρανία, αποδείχθηκε τελικά καταστροφικό.
Το φιλόδοξο σχέδιο «AI Digital Textbook Promotion Plan» και η πτώση
Η πρωτοβουλία, η οποία έφερε την βαρύγδουπη ονομασία «AI Digital Textbook Promotion Plan» (Σχέδιο Προώθησης Ψηφιακών Βιβλίων AI), διαμορφώθηκε ως μια προηγμένη σύμπραξη με δώδεκα εκδοτικές εταιρείες.
Το εγχείρημα υποστηρίχθηκε θερμά από τον πρώην Πρόεδρο Yoon Suk Yeol τον Ιούνιο του 2023, παρουσιάζοντάς το ως το επόμενο βήμα για την εκπαιδευτική καινοτομία.
Οι υποσχέσεις για την εκπαιδευτική αλλαγή
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Rest of World, τα βιβλία αυτά έγιναν διαθέσιμα για πρώτη φορά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στη Νότια Κορέα τον περασμένο Μάρτιο. Οι υποσχέσεις των νομοθετών για αυτή την τεχνολογική εξέλιξη ήταν μεγάλες:
- Στους μαθητές: Υποσχέθηκαν εξατομικευμένη μάθηση μέσω AI στα μαθηματικά, τα αγγλικά και τον προγραμματισμό.
- Στους εκπαιδευτικούς: Τους διαβεβαίωσαν ότι τα ψηφιακά αυτά εργαλεία θα μείωναν τον φόρτο εργασίας και θα λειτουργούσαν αποτρεπτικά στη διακοπή της φοίτησης.
Η σκληρή πραγματικότητα στην τάξη
Ωστόσο, όταν τα βιβλία έφτασαν τελικά στις σχολικές αίθουσες, η θεωρία απείχε πολύ από την πράξη και η πραγματικότητα ήταν απογοητευτική. Τα εγχειρίδια ήταν γεμάτα με ντροπιαστικά λάθη, απαιτώντας τελικά πολύ περισσότερο χρόνο και ενέργεια τόσο από τους μαθητές όσο και από τους δασκάλους για να βγάλουν άκρη, αντί να διευκολύνουν τη διαδικασία.
Επιπλέον, αν και βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης ήταν ότι η δημιουργία βιβλίων με τη βοήθεια του AI θα επιτάχυνε τη διαδικασία έκδοσης, τα βιβλία από τουλάχιστον έναν εκδότη σημείωσαν σημαντικές καθυστερήσεις, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία δεν αποτελεί πάντα πανάκεια.
Η μαρτυρία ενός μαθητή:
Ένας μαθητής λυκείου δήλωσε χαρακτηριστικά στο Rest of World για την εμπειρία του: «όλα τα μαθήματά μας καθυστέρησαν λόγω τεχνικών προβλημάτων με τα βιβλία. Επίσης δεν...»