
AI Agents: Η Μεγάλη Υπόσχεση vs. Σκληρή Πραγματικότητα
Στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο της τεχνολογίας, εδώ και πολλούς μήνες, οι εταιρείες AI έχουν δημιουργήσει τεράστιο θόρυβο γύρω από τους λεγόμενους "AI agents". Αυτή η νέα καινοτομία παρουσιάζεται ως η επόμενη μεγάλη επανάσταση: αυτόνομα συστήματα λογισμικού που υπόσχονται να λαμβάνουν αποφάσεις και να εκτελούν σύνθετες ενέργειες εκ μέρους των ανθρώπων, με ελάχιστη έως καθόλου παρέμβαση.
Ωστόσο, παρά τον ενθουσιασμό για το μέλλον της εργασίας, το πότε ακριβώς αυτό το φιλόδοξο όραμα θα μετατραπεί σε βιώσιμη πραγματικότητα παραμένει άγνωστο. Η τρέχουσα γενιά των μοντέλων "agentic AI" φαίνεται να "σκοντάφτει" εύκολα, απαιτώντας συχνά τη διορθωτική παρέμβαση των ανθρώπων, γεγονός που ουσιαστικά υπονομεύει τον ίδιο τους τον σκοπό και την αξία του αυτοματισμού.
Απογοητευτικά Στοιχεία και Έρευνες
Οι αριθμοί που έρχονται στο φως παραμένουν αποκαρδιωτικοί για την εξέλιξη του κλάδου. Ερευνητές στο κορυφαίο Carnegie Mellon University ανακάλυψαν νωρίτερα φέτος ανησυχητικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητα αυτών των συστημάτων.
Ακόμη και το πιο προηγμένο (για την εποχή) AI agent, το Gemini 2.5 Pro της Google, απέτυχε να ολοκληρώσει πραγματικές εργασίες γραφείου στο 70 τοις εκατό των περιπτώσεων.
Αυτό το υψηλό ποσοστό αποτυχίας θέτει σοβαρά ερωτήματα για την ετοιμότητα της τεχνολογίας να ενταχθεί ομαλά σε πραγματικά επαγγελματικά περιβάλλοντα.
Η Εμπειρία των Χρηστών με την OpenAI
Επιπλέον, η προσπάθεια δεν περιορίζεται μόνο στη Google. Αυτό το καλοκαίρι, η OpenAI κυκλοφόρησε τον δικό της ChatGPT agent, με την υπόσχεση ότι μπορεί "να εργαστεί για εσάς χρησιμοποιώντας τον δικό του υπολογιστή, χειριζόμενο σύνθετες εργασίες από την αρχή μέχρι το τέλος".
Στην πραγματικότητα όμως, οι χρήστες βρήκαν την εμπειρία μέτρια έως προβληματική, χαρακτηρίζοντάς την με τρόπους που δεν κολακεύουν το προϊόν:
- "Όχι ιδιαίτερα χρήσιμη" για καθημερινές ανάγκες.
- "Ασταθή" στη λειτουργία της.
- "Αργή" στην εκτέλεση εντολών.
Η Πρόκληση της Microsoft
Ως εκ τούτου, και με βάση τα παραπάνω δεδομένα, δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Microsoft δυσκολεύεται να πείσει τους εταιρικούς πελάτες της για τη δική της εκδοχή στο agentic AI.
Η αγορά φαίνεται διστακτική να υιοθετήσει εργαλεία που δεν έχουν ακόμα αποδείξει την αξιοπιστία τους, καθώς οι επιχειρήσεις απαιτούν σταθερότητα και ακρίβεια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σχετικά, οι πωλήσεις αντιμετωπίζουν εμπόδια λόγω της αντίστασης των πελατών σε νεότερες, μη δοκιμασμένες τεχνολογίες.