
Microsoft Copilot: Υπό έλεγχο οι διαφημίσεις και οι ισχυρισμοί παραγωγικότητας
Η Microsoft, πρωτοπόρος στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας AI στα προϊόντα της, βρίσκεται αντιμέτωπη με έλεγχο για τις διαφημιστικές πρακτικές του Copilot. Ένας κορυφαίος φορέας ελέγχου στις ΗΠΑ εξετάζει ενδελεχώς τους ισχυρισμούς περί αυξημένης παραγωγικότητας, δημιουργώντας ερωτήματα για την προώθηση ενός από τα πιο προηγμένα εργαλεία AI της αγοράς.

Η έρευνα του NAD για τις διαφημιστικές πρακτικές
Οι διαφημίσεις της Microsoft για το Copilot δέχονται έντονη κριτική από έναν φορέα ελέγχου του κλάδου, τόσο για τους ισχυρισμούς περί παραγωγικότητας όσο και για τη σύγχυση που προκαλεί η χρήση της ονομασίας Copilot σε διάφορα προϊόντα. Το Εθνικό Τμήμα Διαφήμισης (NAD) του Better Business Bureau εξέτασε τις διαφημίσεις της Microsoft για το Copilot και προέβη σε συγκεκριμένες συστάσεις.
Συγκεκριμένα, ο φορέας συνέστησε στον γίγαντα του λογισμικού:
- Να διακόψει ή να τροποποιήσει τους ισχυρισμούς παραγωγικότητας σχετικά με το Microsoft 365 Copilot.
- Να γνωστοποιεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τους περιορισμούς της λειτουργίας του Business Chat.
Copilot & Παραγωγικότητα: Οι ισχυρισμοί στο μικροσκόπιο
Η Microsoft ισχυρίζεται εδώ και καιρό ότι το Copilot προσφέρει σημαντικά οφέλη στην παραγωγικότητα και την απόδοση επένδυσης (ROI) για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «το 67%, 70% και 75% των χρηστών δηλώνουν ότι είναι πιο παραγωγικοί» μετά από ένα ορισμένο διάστημα χρήσης του Copilot.
Ωστόσο, η αξιολόγηση του NAD ήταν ξεκάθαρη:
«Το NAD διαπίστωσε ότι αν και η μελέτη καταδεικνύει μια αντίληψη παραγωγικότητας, δεν τεκμηριώνει επαρκώς τον αντικειμενικό ισχυρισμό που εξετάζεται. Ως αποτέλεσμα, το NAD συνέστησε τη διακοπή του ισχυρισμού ή την τροποποίησή του ώστε να γνωστοποιείται η βάση στην οποία στηρίζεται».
Η σύγχυση με την ονομασία "Copilot" και το Business Chat
Πέρα από τις αλλαγές που συστήνονται για τις διαφημίσεις παραγωγικότητας, το NAD επισημαίνει επίσης ότι οι χρήστες του Copilot ενδέχεται να νιώθουν σύγχυση. Αυτό οφείλεται στην ευρεία χρήση της ονομασίας Copilot από τη Microsoft σε πολλαπλά, διαφορετικά προϊόντα — συμπεριλαμβανομένου του Business Chat.
«Το NAD κατέληξε στο συμπέρασμα, βασιζόμενο στο πλαίσιο των ισχυρισμών και την καθολική χρήση της περιγραφής του προϊόντος ως ‘Copilot’, ότι οι καταναλωτές δεν θα κατανοούσαν απαραίτητα τις διαφορές».
Για τον λόγο αυτό, το NAD συνέστησε στη Microsoft να «τροποποιήσει τις διαφημίσεις της ώστε να γνωστοποιεί με σαφήνεια και ευκρίνεια τυχόν ουσιώδεις περιορισμούς σχετικά με τον τρόπο που το Business Chat βοηθά τους χρήστες».
Η απάντηση της Microsoft και το μέλλον της διαφήμισης AI
Η Microsoft έχει απαντήσει, δηλώνοντας ότι θα συνεργαστεί με τον φορέα και θα λάβει υπόψη τις συστάσεις του, προσαρμόζοντας τις μελλοντικές διαφημιστικές της καμπάνιες.
Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει την αυξανόμενη ανάγκη για διαφάνεια στη διαφήμιση των προϊόντων AI. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, οι χρήστες στην Ελλάδα και την Ευρώπη πρέπει να μπορούν να αξιολογούν τα οφέλη με βάση τεκμηριωμένα δεδομένα. Το μέλλον των AI βοηθών όπως το Copilot εξαρτάται άμεσα από την εμπιστοσύνη που θα οικοδομήσουν με το κοινό τους.