
Η McDonald’s έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικής κριτικής και έχει μετατραπεί στον υπ' αριθμόν ένα «στόχο» του εταιρικού κόσμου.
Παρά τις προσδοκίες για μια επανάσταση στο marketing, η απαίσια χριστουγεννιάτικη διαφήμισή της με AI έγινε viral σε αμέτρητες πλατφόρμες social media για όλους τους λάθος λόγους, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία από μόνη της δεν εγγυάται την επιτυχία.
Η Προσπάθεια «Εξαφάνισης» από το Διαδίκτυο
Η TBWA και η The Sweetshop — η διαφημιστική και η εταιρεία παραγωγής πίσω από αυτό το οπτικό «έκτρωμα» — προσπάθησαν έκτοτε να την εξαφανίσουν από το διαδίκτυο.
Η κίνηση αυτή συνοδεύτηκε από μια παράξενα αμυντική δήλωση του CEO της Sweetshop, η οποία πλέον δεν είναι διαθέσιμη, τονίζοντας τον τεράστιο όγκο εργασίας που απαιτήθηκε από τους ειδικούς στο AI:
«Για επτά εβδομάδες, σχεδόν δεν κοιμηθήκαμε, με έως και 10 από τους in-house ειδικούς μας στο AI και το post-production στο The Gardening Club [η εσωτερική μας μηχανή AI] να εργάζονται ασταμάτητα και συγχρονισμένα με τους σκηνοθέτες», ανέφερε χαρακτηριστικά η δήλωση της The Sweetshop.
Αυτό το περιστατικό εγείρει κρίσιμα ερωτήματα για το μέλλον της διαφήμισης και το πώς η καινοτομία μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη χωρίς τη σωστή καθοδήγηση.
Μια Απάντηση Τύπου «Chicken Nugget»
Ακόμα πιο περίεργη από την προσπάθεια να ρίξουν στη λήθη την καταστροφική αυτή εξέλιξη, ήταν η επίσημη απάντηση της εταιρείας για το χάος που προκλήθηκε. Όταν ζητήθηκε από τον κολοσσό του γρήγορου φαγητού να εξηγήσει γιατί κατέβασε τη διαφήμιση, η απάντηση αποτέλεσε το γλωσσικό ισοδύναμο ενός chicken nugget:
- Δεν σε χορταίνει ουσιαστικά.
- Είναι παράξενα ασαφής σχετικά με την προέλευσή της.
Η επίσημη θέση της εταιρείας ανέφερε:
«Το διαφημιστικό δημιουργήθηκε για τη McDonald’s Netherlands, αλλά αποφασίσαμε να αφαιρέσουμε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμισή μας που δημιουργήθηκε με AI.
Σκοπός της ήταν να αντικατοπτρίσει τις αγχωτικές στιγμές που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια των διακοπών στην Ολλανδία, αλλά αναγνωρίζουμε ότι για πολλούς από τους επισκέπτες μας, η εποχή αυτή είναι "η πιο υπέροχη εποχή του χρόνου"».
Η δήλωση ολοκληρώθηκε με μια τυπική δέσμευση:
«Το σεβόμαστε αυτό και παραμένουμε αφοσιωμένοι στη δημιουργία εμπειριών που προσφέρουν Καλές Στιγμές και Καλό Φαγητό για όλους».