AI Greece
EpisodesSeminarsContactListen Now
AI Greece
EpisodesSeminarsContactListen Now
  1. Home
  2. Blog
  3. McDonald’s: Αποσύρει την «τρομακτική» AI διαφήμιση μετά από παγκόσμια κατακραυγή

McDonald’s: Αποσύρει την «τρομακτική» AI διαφήμιση μετά από παγκόσμια κατακραυγή

Η McDonald's απέσυρε την «τρομακτική» AI διαφήμιση μετά από θύελλα αντιδράσεων. Δείτε γιατί το generative AI δίχασε το κοινό και το βίντεο που κατέβηκε.

Minas Marios Kontis
Minas Marios Kontis
AI Greece Podcast Host
**McDonald’s: Αποσύρει την «τρομακτική» AI διαφήμιση μετά από παγκόσμια κατακραυγή**

Η McDonald's αποσύρει την «τρομακτική» AI χριστουγεννιάτικη διαφήμισή της μετά την κατακραυγή

Παρά την επανάσταση που φέρνει η τεχνολογία στην παραγωγή περιεχομένου και την εκρηκτική άνοδο της δημοτικότητας του generative AI, η εφαρμογή του στη διαφήμιση δεν είναι πάντα επιτυχής. Μεγάλες εταιρείες όπως η Coca-Cola και η Google σπεύδουν να χρησιμοποιήσουν το AI για να δημιουργήσουν γρήγορα νέες διαφημίσεις, προσπαθώντας να προλάβουν τις εξελίξεις.

Υπάρχει όμως ένα βασικό πρόβλημα: το κοινό φαίνεται να αντιδρά αρνητικά σε αυτές τις προσπάθειες.

Η αποτυχημένη απόπειρα της McDonald's και το Generative AI

Φέτος, η McDonald's αποφάσισε να ακολουθήσει την τάση και να μπει στον χορό του αυτοματοποιημένου περιεχομένου με ένα χριστουγεννιάτικο σποτ διάρκειας 45 δευτερολέπτων. Η καμπάνια δημιουργήθηκε για το τμήμα της εταιρείας στην Ολλανδία από τη γνωστή διαφημιστική εταιρεία TBWA\Neboko.

Ολόκληρο το βίντεο είναι φτιαγμένο αποκλειστικά με AI και περιστρέφεται γύρω από μια αντισυμβατική θέση: ότι η εορταστική περίοδος είναι η «πιο απαίσια εποχή του χρόνου». Ωστόσο, πέρα από το γκρινιάρικο ύφος, η διαφήμιση δέχθηκε πυρά καθώς «επιτίθεται» οπτικά στον θεατή με σκηνές που εναλλάσσονται ραγδαία, προκαλώντας το τυπικό «ναυτιαστικό» συναίσθημα που συχνά συνοδεύει τα πρώιμα βίντεο τεχνητής νοημοσύνης.

Το πρόβλημα της συνοχής στο AI Video

Επειδή τα περισσότερα βίντεο που δημιουργούνται με AI τείνουν να χάνουν τη συνοχή τους (consistency) μετά από μερικά δευτερόλεπτα, οι σύντομες και γρήγορα εναλλασσόμενες σκηνές έχουν γίνει ένα από τα βασικά σημάδια που μαρτυρούν ότι το κλιπ που παρακολουθείτε είναι προϊόν αλγορίθμων και όχι ανθρώπινης δημιουργίας.

Ένα οπτικό «σοκ» για τους θεατές

Σε μια περίπτωση που θυμίζει έντονα τη Χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Coke για το 2025, το σποτ της McDonald's χαρακτηρίστηκε ως μια «οπτική κρίση», γεμάτη με τεχνικά λάθη που εκθέτουν τους περιορισμούς της τρέχουσας τεχνολογίας:

  • Γκροτέσκοι χαρακτήρες: Φιγούρες που προκαλούν το φαινόμενο του "uncanny valley".
  • Απαίσια χρωματική επεξεργασία (color grading): Μια αισθητική που αφαιρεί τη ζεστασιά των Χριστουγέννων.
  • Κλισέ προσεγγίσεις του AI: Κινήσεις και σκηνικά που αψηφούν τους βασικούς νόμους της φυσικής.

Οι έντονες αντιδράσεις και η τελική απόσυρση

Αν και αυτό το «τερατούργημα» διαφήμισης συγκέντρωσε μόνο 20.000 προβολές στο YouTube, η διαδικτυακή αντίδραση (backlash) στα σχόλια ήταν καταιγιστική.

Η ένταση του χλευασμού ήταν τέτοια που η McDonald's αναγκάστηκε αρχικά να απενεργοποιήσει τα σχόλια κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, προτού τελικά αφαιρέσει εντελώς το βίντεο από τη λίστα (delisting), παραδεχόμενη εμμέσως την αποτυχία του πειράματος.

Για τους αναγνώστες του AI Greece blog που ενδιαφέρονται να δουν πώς μοιάζει μια αποτυχημένη εφαρμογή της τεχνολογίας στο μάρκετινγκ, ορισμένες βάσεις δεδομένων έρευνας κατάφεραν να διασώσουν το κλιπ.

Minas Marios Kontis

Minas Marios Kontis

Forbes 30 Under 30 entrepreneur and host of AI Greece Podcast. Founder & CEO of Univation, empowering 35,000+ students across 40+ universities with AI-driven education. Started coding at 12 with a 100k+ download transportation app.

Share this article

TwitterLinkedInFacebook
AI Greece
SpeakersBlogSeminarsEpisodesContactSubscribe
© 2025 AI Greece Podcast. All rights reserved.