
Η Google απαντά στον ανταγωνισμό με το οικονομικό πλάνο "AI Plus"
Η Google προχώρησε την Τετάρτη σε μια στρατηγική κίνηση που αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην τεχνολογία, λανσάροντας το πιο οικονομικό πλάνο της μέχρι σήμερα, το AI Plus, στην αγορά της Ινδίας. Η κίνηση αυτή δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεση του τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί ευθέως σε επίπεδο τιμολόγησης άλλες προσφορές χαμηλού κόστους στον χώρο του AI, βάζοντας στο στόχαστρο τη δημοφιλή συνδρομή ChatGPT Go της OpenAI.
Για τους νέους χρήστες στην Ινδία, η Google προσφέρει το AI Plus στην εξαιρετικά χαμηλή τιμή των ₹199 ($2.21) το μήνα για τους πρώτους έξι μήνες. Μετά το πέρας της προσφοράς γνωριμίας, η τιμή διαμορφώνεται στα ₹399 ($4.44) το μήνα, παραμένοντας εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Τι προσφέρει το νέο πακέτο AI Plus;
Το νέο πλάνο AI Plus είναι σχεδιασμένο για να εκδημοκρατίσει την πρόσβαση στην καινοτομία, δίνοντας στους χρήστες εργαλεία αιχμής χωρίς το υψηλό κόστος των παραδοσιακών "Pro" συνδρομών. Συγκεκριμένα, το πακέτο περιλαμβάνει:
- Υψηλότερα όρια χρήσης για το ισχυρό μοντέλο Gemini 3 Pro και το μοντέλο επεξεργασίας εικόνας Nano Banana Pro.
- Πρόσβαση σε δημιουργία βίντεο απευθείας μέσα από τις εφαρμογές Gemini και Flow, φέρνοντας το μέλλον της δημιουργίας περιεχομένου στα χέρια των χρηστών.
- Διευρυμένη πρόσβαση σε λειτουργίες εις βάθος έρευνας στο εργαλείο NotebookLM.
- 200GB αποθηκευτικού χώρου στο cloud, που μοιράζεται έξυπνα στα Photos, Drive και Gmail.
- Κοινή χρήση της συνδρομής με μέλη της οικογένειας, αυξάνοντας την αξία του πακέτου.
Σημείωση: Πριν από αυτή την εξέλιξη, η φθηνότερη συνδρομή AI της Google που ήταν διαθέσιμη στη συγκεκριμένη αγορά ήταν το AI Pro, το οποίο κόστιζε ₹1,950 το μήνα ($21.69). Η διαφορά στην τιμή είναι τεράστια και σηματοδοτεί μια στροφή προς πιο προσιτές λύσεις τεχνολογίας.
Η καθυστέρηση και ο ανταγωνισμός με την OpenAI
Παρόλο που η κίνηση θεωρείται σημαντική για την παγκόσμια αγορά AI, η Google άργησε να προσαρμόσει την τιμολογιακή της πολιτική για την κρίσιμη αγορά της Ινδίας. Αξίζει να σημειωθεί πως το πλάνο AI Plus είχε παρουσιαστεί αρχικά στην Ινδονησία τον Σεπτέμβριο και προσφέρθηκε σε άλλες χώρες τον ίδιο μήνα.
Από την άλλη πλευρά, η OpenAI έκανε το ντεμπούτο του ChatGPT Go (του ανταγωνιστικού πλάνου κάτω των $5) στην Ινδία ήδη από τον Αύγουστο, διαθέτοντάς το σταδιακά και σε άλλες χώρες. Το συγκεκριμένο πλάνο προσφέρει στους χρήστες 10 φορές υψηλότερα όρια σε σχέση με το δωρεάν πλάνο για μηνύματα, δημιουργία εικόνων και μεταφορτώσεις αρχείων, θέτοντας ψηλά τον πήχη του ανταγωνισμού.
Ο "πόλεμος" των δωρεάν παροχών και το μέλλον
Οι εταιρείες AI έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προσφέροντας δωρεάν παροχές σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία, προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν τον τεράστιο πληθυσμό για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς:
- Αρχικά, η Perplexity προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών Airtel για να προσφέρει το Pro πλάνο της δωρεάν για ένα χρόνο σε όλους τους πελάτες της Airtel.
- Η OpenAI απάντησε δυναμικά, προσφέροντας επίσης το ChatGPT Go δωρεάν για ένα χρόνο σε υπάρχοντες συνδρομητές του Go και σε νέους χρήστες.
- Στο μεταξύ, η Google δεν έμεινε άπραγη και συνεργάστηκε με τον πάροχο Reliance Jio για να προσφέρει το πλάνο AI Pro για 18 μήνες χωρίς κόστος, αποκλειστικά στους χρήστες που διαθέτουν συγκεκριμένα προγράμματα κινητής τηλεφωνίας.
Αυτός ο ανταγωνισμός αναμένεται να επηρεάσει θετικά και τις ευρωπαϊκές αγορές στο μέλλον, καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο προσιτή για όλους.