
Η Waymo φέρνει την επανάσταση με το Gemini AI στα αυτόνομα ταξί της
Η επόμενη μεγάλη καινοτομία στην τεχνολογία μεταφορών φαίνεται πως βρίσκεται προ των πυλών. Η Waymo φέρεται να δοκιμάζει την ενσωμάτωση του πανίσχυρου chatbot Gemini AI της Google στα ρομποτικά ταξί της.
Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός εξελιγμένου βοηθού AI που θα συνοδεύει τους επιβάτες και θα απαντά στις ερωτήσεις τους, αναβαθμίζοντας ριζικά την εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με νέα ευρήματα της γνωστής ερευνήτριας εφαρμογών, Jane Manchun Wong.
«Ερευνώντας τον κώδικα της εφαρμογής της Waymo για κινητά, ανακάλυψα την πλήρη εντολή συστήματος (system prompt) για την -ακόμη μη κυκλοφορημένη- ενσωμάτωση του Gemini», έγραψε η Wong σε ένα blog post. «Το έγγραφο, με εσωτερικό τίτλο "Waymo Ride Assistant Meta-Prompt", είναι μια προδιαγραφή άνω των 1.200 γραμμών που ορίζει ακριβώς πώς αναμένεται να συμπεριφέρεται ο βοηθός AI μέσα σε ένα όχημα της Waymo».
Περισσότερο από ένα απλό Chatbot: Ένας πλήρης AI Συνοδηγός
Η συγκεκριμένη λειτουργία, αν και δεν έχει διατεθεί ακόμα σε δημόσιες εκδόσεις, υπόσχεται μια σημαντική εξέλιξη στον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τα οχήματα. Η Wong επισημαίνει ότι η εντολή συστήματος καθιστά σαφές πως μιλάμε για «κάτι περισσότερο από ένα απλό chatbot».
Ο προηγμένος βοηθός φέρεται να έχει τη δυνατότητα:
- Να απαντά άμεσα σε ερωτήσεις των επιβατών.
- Να διαχειρίζεται λειτουργίες της καμπίνας, όπως τον έλεγχο του κλιματισμού, προσφέροντας άνεση.
- Να καθησυχάζει τους επιβάτες εάν χρειαστεί, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας.
Η επίσημη απάντηση της Waymo
Σε ερώτηση για το αν αυτή η τεχνολογία θα γίνει σύντομα διαθέσιμη στο ευρύ κοινό, η εταιρεία κράτησε κλειστά τα χαρτιά της.
«Αν και δεν έχουμε λεπτομέρειες να μοιραστούμε σήμερα, η ομάδα μας πειραματίζεται συνεχώς με λειτουργίες για να κάνει τη διαδρομή με τη Waymo απολαυστική, απρόσκοπτη και χρήσιμη», δήλωσε στο TechCrunch η Julia Ilina, εκπρόσωπος της Waymo. «Ορισμένες από αυτές μπορεί να καταλήξουν στην εμπειρία των επιβατών μας ή και όχι».
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που το Gemini ενσωματώνεται στο «οπλοστάσιο» της εταιρείας αυτόνομης οδήγησης που ανήκει στην Alphabet. Η Waymo έχει ήδη αναφέρει ότι αξιοποιεί την «παγκόσμια γνώση» του Gemini για να εκπαιδεύσει τα αυτόνομα οχήματά της στην πλοήγηση σύνθετων, σπάνιων και κρίσιμων σεναρίων στον δρόμο.
Waymo is working on Gemini AI in-car assistant They tried to hide it from the app, but here’s the full 1200-line system prompt pic.twitter.com/weh1EBPj7y
Χαρακτηριστικά και Προσωπικότητα του Βοηθού
Η Wong αποκαλύπτει ότι ο βοηθός έχει λάβει οδηγίες να διαθέτει μια ξεκάθαρη ταυτότητα και σκοπό, λειτουργώντας ως: «ένας φιλικός και εξυπηρετικός AI σύντροφος ενσωματωμένος σε ένα αυτόνομο όχημα της Waymo».
Ο πρωταρχικός του στόχος είναι «να βελτιώσει την εμπειρία του επιβάτη παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες και βοήθεια με ασφαλή, καθησυχαστικό και διακριτικό τρόπο». Για να το πετύχει αυτό, το bot κατευθύνεται να χρησιμοποιεί:
- Σαφή και απλή γλώσσα, αποφεύγοντας την πολύπλοκη τεχνική ορολογία.
- Συνοπτικές απαντήσεις, περιορισμένες σε μία έως τρεις προτάσεις, για άμεση πληροφόρηση.
Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την AI στα αυτοκίνητα, φέρνοντας το μέλλον της μετακίνησης ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα.