
Ο Dan Houser της Rockstar Games συγκρίνει την εκπαίδευση του AI με τη «Νόσο των Τρελών Αγελάδων»
Σε μια δήλωση που τάραξε τα νερά στη βιομηχανία της τεχνολογίας και των video games, ο Dan Houser, ο θρυλικός συνιδρυτής της Rockstar Games και «πατέρας» του Grand Theft Auto, περιέγραψε το σύγχρονο AI με ιδιαίτερα μακάβριους όρους. Η τοποθέτησή του αφορά το μέλλον της τεχνολογίας και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ανακύκλωση δεδομένων.
Συγκεκριμένα, ο Houser παρομοίασε την τρέχουσα κατάσταση με τη σκοτεινή εποχή που οι αγρότες στο Ηνωμένο Βασίλειο εξάπλωσαν άθελά τους τη σπογγώδη εγκεφαλοπάθεια των βοοειδών — γνωστή ευρέως ως νόσος των τρελών αγελάδων — ταΐζοντας υγιείς δαμαλίδες με τροφή μολυσμένη από τη σάρκα άρρωστων αγελάδων.
«Το AI τελικά θα αυτοφαγωθεί»: Μια προειδοποίηση για το μέλλον
Την εντυπωσιακή αυτή δήλωση έκανε ο Houser κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης την περασμένη εβδομάδα στην εκπομπή «Chris Evans Breakfast Show» στο Virgin Radio UK. Η συζήτηση έγινε στο πλαίσιο της προώθησης του νέου του project, του μυθιστορήματος επιστημονικής φαντασίας «A Better Paradise», το οποίο εξερευνά παρόμοια δυστοπικά θέματα.
Δείτε το σχετικό απόσπασμα στο παρακάτω βίντεο:
Η λογική της «ψηφιακής κανιβαλιστικής» εκπαίδευσης
Ο Houser εξήγησε τη λογική του πίσω από τον παραλληλισμό, αναφερόμενος στον τρόπο που τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs) εκπαιδεύονται, τονίζοντας τον κίνδυνο υποβάθμισης της ποιότητας των δεδομένων:
«Τα μοντέλα [AI] σαρώνουν το διαδίκτυο για πληροφορίες, αλλά το διαδίκτυο πρόκειται να γεμίζει όλο και περισσότερο με πληροφορίες που δημιουργούνται από τα ίδια τα μοντέλα. Επομένως, είναι κάπως σαν τότε που ταΐζαμε τις αγελάδες με αγελάδες και προέκυψε η νόσος των τρελών αγελάδων».
Η κατάσταση στη βιομηχανία των Video Games και η επέλαση του AI
Οι αιχμηρές παρατηρήσεις του Houser αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα αν λάβουμε υπόψη το πλαίσιο της ευρύτερης βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών σήμερα. Σε αυτόν τον χώρο, παρατηρούμε μια δραματική εξέλιξη όπου τεράστιος αριθμός εργαζομένων έχει απολυθεί.
Την ίδια στιγμή, οι CEOs μεγάλων εταιρειών έχουν στραφεί ολοκληρωτικά στο AI σε μια προσπάθεια:
- Να μειώσουν το λειτουργικό κόστος.
- Να αυξήσουν τα κέρδη.
- Να αιχμαλωτίσουν την επόμενη γενιά παικτών με αυτοματοποιημένο περιεχόμενο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης αποτελεί ο Tim Sweeney, CEO της Epic Games — της εταιρείας πίσω από την τεράστια επιτυχία Fortnite. Ο Sweeney έχει αναφερθεί στο πώς τα prompts AI θα επιτρέψουν σύντομα σε μικρές ομάδες δημιουργών να αναπτύσσουν παιχνίδια τεράστιας κλίμακας, αλλάζοντας ριζικά τον χάρτη της ανάπτυξης λογισμικού ψυχαγωγίας.