
Cluely vs Truely: Η AI Μάχη για την «Εξαπάτηση» στις Online Συνεντεύξεις
Η Cluely, μια καινοτόμος startup τεχνολογίας AI, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην παγκόσμια τεχνολογική σκηνή. Χρησιμοποιώντας ένα κρυφό παράθυρο στον browser για να αναλύει online συζητήσεις σε πραγματικό χρόνο, έγινε διάσημη με τον αμφιλεγόμενο ισχυρισμό ότι η «μη ανιχνεύσιμη» λειτουργία της επιτρέπει στους χρήστες να «εξαπατούν στα πάντα».
Η διαμάχη αυτή έλαβε προσωπικές διαστάσεις. Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Roy Lee, αποβλήθηκε από το Πανεπιστήμιο Columbia, όταν παραδέχθηκε δημόσια ότι χρησιμοποίησε την Cluely (που τότε ονομαζόταν Interview Coder) για να «κλέψει» σε ένα τεστ προγραμματισμού κατά τη διαδικασία αίτησης για μια θέση στην Amazon.
Η Αντεπίθεση: Το Truely Έρχεται να Πιάσει τους «Απατεώνες»
Ως απάντηση στην προκλητική τεχνολογία της Cluely, ένας άλλος φοιτητής του Πανεπιστημίου Columbia, ο Patrick Shen, ανακοίνωσε στο X (πρώην Twitter) τη δημιουργία του Truely. Το νέο αυτό προϊόν σχεδιάστηκε ειδικά για να ανιχνεύει όσους χρησιμοποιούν την Cluely. Προωθώντας τον εαυτό του ως το «anti-Cluely», το Truely υπόσχεται να εντοπίζει τη χρήση μη εξουσιοδοτημένων εφαρμογών AI από υποψηφίους κατά τη διάρκεια online συνεντεύξεων και συναντήσεων.
Παρόλα αυτά, η εμφάνιση του Truely δεν φάνηκε να ανησυχεί τον Lee.
«Δεν μας νοιάζει αν μπορούμε να ανιχνευθούμε ή όχι», δήλωσε ο Lee στο TechCrunch. «Η λειτουργία αορατότητας δεν είναι βασικό χαρακτηριστικό της Cluely. Είναι ένα έξυπνο πρόσθετο. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν να απενεργοποιούν εντελώς την αορατότητα λόγω νομικών επιπτώσεων.»
Ο Lee απάντησε δημόσια στον Shen στο X, επαινώντας το Truely, αλλά προσθέτοντας ότι η Cluely «πιθανότατα θα αρχίσει να προτρέπει τους χρήστες μας να είναι πολύ πιο διαφανείς σχετικά με τη χρήση της».
Από την «Εξαπάτηση» στην Καινοτομία: Η Στρατηγική Αλλαγή
Μετά την εξασφάλιση μιας εντυπωσιακής χρηματοδότησης Series A ύψους 15 εκατομμυρίων δολαρίων από την Andreessen Horowitz τον περασμένο μήνα, η Cluely άλλαξε ριζικά τη στρατηγική μάρκετινγκ. Η εταιρεία απομακρύνθηκε από την προώθηση της «εξαπάτησης», υιοθετώντας ένα πιο εξελιγμένο μήνυμα.
Η Εξέλιξη του Tagline
Η εξέλιξη του tagline της εταιρείας είναι χαρακτηριστική:
- Παλιό tagline: «Εξαπάτησε τα πάντα»
- Νέο tagline: «Ό,τι Χρειάζεσαι. Πριν το Ζητήσεις. … Αυτό μοιάζει με εξαπάτηση.»
Αυτές οι τακτικές, γνωστές και ως rage-bait marketing (μάρκετινγκ που προκαλεί οργή για αύξηση της αλληλεπίδρασης), φαίνεται πως πέτυχαν τον σκοπό τους: έκαναν όλο τον κόσμο να μιλά για την τεχνολογία της Cluely, έστω και ως εργαλείο εξαπάτησης.
Ο Επόμενος Στόχος: Αντικατάσταση του ChatGPT
Οι φιλοδοξίες του Lee για την Cluely, όμως, ξεπερνούν κατά πολύ τις online συνεντεύξεις. Ο απώτερος στόχος είναι η κατά μέτωπο επίθεση και αντικατάσταση του ChatGPT.
«Κάθε φορά που θα πηγαίνατε στο chatgpt.com, ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν κόσμο όπου αντ' αυτού θα χρησιμοποιείτε την Cluely», δήλωσε ο Lee. «Η Cluely κάνει λειτουργικά το ίδιο πράγμα με το ChatGPT. Η μόνη διαφορά είναι ότι γνωρίζει επίσης τι υπάρχει στο περιβάλλον εργασίας σας...»
Αυτή η διαμάχη αναδεικνύει σημαντικά ηθικά διλήμματα για το μέλλον της εργασίας και τη χρήση προηγμένων εργαλείων AI. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, εργαλεία όπως η Cluely και η Truely θα μπορούσαν σύντομα να επηρεάσουν τις διαδικασίες πρόσληψης και στην Ελλάδα, αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αυθεντικότητα και την απόδοση στον ψηφιακό κόσμο.