
Η Cashew Research φέρνει την AI επανάσταση στην έρευνα αγοράς
Η παγκόσμια βιομηχανία της έρευνας αγοράς, με αξία που αγγίζει τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τα brands που θέλουν να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να τοποθετηθούν σωστά απέναντι στους υποψήφιους πελάτες.
Παρόλα αυτά, η απόκτηση αυτής της πολύτιμης γνώσης ήταν παραδοσιακά μια διαδικασία χρονοβόρα και δαπανηρή. Η Cashew Research έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, εισάγοντας την καινοτομία του AI για να αλλάξει ριζικά το τοπίο.
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία της Cashew
Με έδρα το Calgary της Alberta, η Cashew αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία AI για να δημιουργήσει εξελιγμένα σχέδια έρευνας και ερωτηματολόγια για επιχειρήσεις. Η πλατφόρμα εστιάζει ακριβώς στις πληροφορίες που αναζητούν τα brands, προσφέροντας απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, όπως:
- Ποια είναι η αναγνωρισιμότητα (brand awareness) σε έναν συγκεκριμένο πληθυσμό;
- Πώς αντιδρούν οι πελάτες σε ένα νέο σλόγκαν μάρκετινγκ;
Στη συνέχεια, η διαδικασία συνδυάζει την τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα: η Cashew διανέμει την έρευνα σε πραγματικούς ανθρώπους και στη συνέχεια χρησιμοποιεί το AI για να αναλύσει, να συνοψίσει και να επεξεργαστεί τα ευρήματα με ταχύτητα και ακρίβεια.
Διάκριση στο TechCrunch Disrupt
Η τεχνολογική καινοτομία της εταιρείας αναγνωρίστηκε σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Cashew ξεχώρισε ως μία από τις 200 startups που επιλέχθηκαν για τον κορυφαίο διαγωνισμό Startup Battlefield του TechCrunch το 2025.
Μάλιστα, κατέκτησε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό παρουσίασης (pitch competition) για την κατηγορία "Enterprise" στο TechCrunch Disrupt, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της λύσης της.
Η διαφοροποίηση από τα κοινά LLMs
«Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα LLM για να προσπαθήσετε να κάνετε βαθιά έρευνα και να πάρετε απαντήσεις στις ερωτήσεις σας, ή θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε μια εταιρεία που θα είναι πραγματικά ακριβή», δήλωσε η Addy Graves, συνιδρύτρια και CEO της Cashew, στο TechCrunch.
«Τώρα υπάρχει η Cashew που βρίσκεται στη μέση. Δημιουργεί προσαρμοσμένα, φρέσκα δεδομένα για να απαντήσει στην ερώτησή σας, αντί να χρησιμοποιείτε απλώς ένα LLM που αναδεικνύει την ίδια ανακυκλωμένη δεξαμενή δεδομένων που βρίσκουν όλοι στο διαδίκτυο».
Από την ιδέα στην υλοποίηση
Η Graves φέρνει στο τραπέζι περισσότερο από μια δεκαετία εμπειρίας στον κλάδο της έρευνας αγοράς. Η ιδέα για τη δημιουργία της Cashew γεννήθηκε από ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα: Οι πελάτες απαιτούσαν ολοκληρωμένα ερευνητικά έργα —βασισμένα σε δεδομένα πραγματικού κόσμου από ανθρώπους— τα οποία έπρεπε να παραδοθούν μέσα σε λίγες μόλις ημέρες.
Η λύση μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης
Για πολλά χρόνια, η μείωση του χρόνου παράδοσης χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των αποτελεσμάτων ήταν αδύνατη. Όπως εξήγησε η Graves, η τεχνολογία που θα μπορούσε να επιταχύνει τη διαδικασία απλά δεν ήταν ακόμη έτοιμη.
«Αυτή ήταν σίγουρα η στιγμή της "αποκάλυψης"», τόνισε η Graves. «Και δεν ήταν παρά μόνο με την εμφάνιση του AI που μπορέσαμε πραγματικά να αυτοματοποιήσουμε αυτές τις διαδικασίες που χρησιμοποιούμε ως ερευνητές, τις βέλτιστες πρακτικές, αυτές τις μεθοδολογίες που υποστηρίζονται από την επιστήμη δεδομένων, καθώς και τη μορφοποίηση των αναφορών που γνωρίζουμε ότι όλοι θέλουν».