
Στον διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο του marketing, το AI έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί απλώς ένα παράπλευρο project κάποιου "εργαστηρίου καινοτομίας". Για τους επαγγελματίες του χώρου, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, η τεχνολογία αυτή αποτελεί πλέον τον πυρήνα της εξέλιξης. Είναι βαθιά ενσωματωμένο στα:
- Briefs (ενημερωτικά σημειώματα)
- Διαδικασίες παραγωγής
- Εγκρίσεις
- Στρατηγική βελτιστοποίηση των μέσων
Μια πρόσφατη και εξαιρετικά σημαντική δημοσίευση του WPP iQ, η οποία κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο και βασίστηκε σε ένα webinar με την WPP και την Stability AI, αποκαλύπτει πώς ακριβώς μοιάζει η πρακτική εφαρμογή και η ανάπτυξη του AI στις καθημερινές λειτουργίες των κορυφαίων agencies.
Σε αυτό το άρθρο, εστιάζουμε στους πρακτικούς παράγοντες που καθορίζουν εάν το AI αλλάζει πραγματικά την καθημερινή εργασία προς το καλύτερο ή αν απλώς προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο πολυπλοκότητας.
Η ακρίβεια του Brand (Brand Accuracy) ως τεχνική προτεραιότητα
Στη σύγχρονη εποχή των διαφημιστικών εταιρειών, το AI καλείται να αντιμετωπίσει την ακρίβεια του brand (brand accuracy) ως μια διαδικασία που πρέπει να σχεδιαστεί τεχνικά και όχι τυχαία. Η WPP και η Stability AI επισημαίνουν εύστοχα ότι τα έτοιμα μοντέλα "δεν έρχονται εκπαιδευμένα στην οπτική ταυτότητα του brand σας".
Ως αποτέλεσμα, τα αποτελέσματα μπορεί συχνά να φαίνονται γενικά και αδιάφορα. Η καινοτόμος λύση που προτείνουν οι εταιρείες είναι το fine-tuning (μικρο-ρύθμιση).
Πρόκειται ουσιαστικά για την εξειδικευμένη εκπαίδευση των μοντέλων σε δεδομένα που αφορούν αποκλειστικά το συγκεκριμένο brand. Με αυτόν τον τρόπο, το μοντέλο μαθαίνει το "εγχειρίδιο" της μάρκας (brand book), αφομοιώνοντας:
- Το στυλ
- Την εμφάνιση
- Τη χρωματική παλέτα
Στόχος είναι αυτά τα στοιχεία να αναπαράγονται με απόλυτη συνέπεια.
Το παράδειγμα του Argos
Το Argos της WPP αποτελεί ένα εξαιρετικό case study για το πώς λειτουργεί αυτό στην πράξη. Αφού η ομάδα εφάρμοσε διαδικασίες fine-tuning σε ένα μοντέλο ειδικά για τον λιανοπωλητή, περιέγραψε πώς το AI κατάφερε να "πιάσει" κρίσιμες λεπτομέρειες πέρα από τους χαρακτήρες. Αυτές περιλάμβαναν τον εξειδικευμένο φωτισμό και τις διακριτικές σκιές που χαρακτηρίζουν τα 3D animations του brand.
Η αναπαραγωγή αυτών των λεπτομερειών είναι συνήθως το σημείο όπου χάνεται πολύτιμος χρόνος στην παραγωγή, με τη μορφή ατελείωτου re-rendering και πολλών γύρων εγκρίσεων.
Όταν τα αποτελέσματα του AI ξεκινούν πολύ πιο κοντά στο στάδιο του "ολοκληρωμένου", οι δημιουργικές ομάδες ξοδεύουν λιγότερο χρόνο διορθώνοντας τεχνικά λάθη και περισσότερο χρόνο διαμορφώνοντας αφηγήσεις και προσαρμόζοντας τα μέσα για διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.
Το Reactive Marketing και η μείωση του χρόνου παραγωγής
Η WPP και η Stability AI τονίζουν μια ακόμη κρίσιμη αλλαγή: το παραδοσιακό 3D animation μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά αργό για τις ανάγκες του reactive marketing (μάρκετινγκ αντίδρασης).
Στο σημερινό ψηφιακό περιβάλλον, οι πολιτισμικές συγκυρίες και τα trends απαιτούν άμεσο περιεχόμενο, όχι χρονοβόρες διαδικασίες που καθυστερούν την επικοινωνία με το κοινό.