
Το AI αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ασφαλιστικού κλάδου εδώ και χρόνια, με το οικονομικό τμήμα πολλών επιχειρήσεων να είναι συχνά το πρώτο που υιοθετεί την αυτοματοποίηση. Ωστόσο, αυτό που καθιστά τη σημερινή εποχή πραγματικά αξιοσημείωτη, είναι το πόσο άμεσα και βαθιά έχει «υφανθεί» η τεχνολογία του AI στην καθημερινή λειτουργική εργασία.
Πλέον, το AI δεν παραμένει στο παρασκήνιο ως μια εξειδικευμένη, θεωρητική δυνατότητα μοντελοποίησης. Αντιθέτως, χρησιμοποιείται δυναμικά σε τομείς όπου οι ασφαλιστές δαπανούν τον περισσότερο χρόνο και τα κεφάλαιά τους:
- Στη διαχείριση αποζημιώσεων.
- Στην κρίσιμη αξιολόγηση κινδύνων (underwriting).
- Στην εκτέλεση πολύπλοκων ασφαλιστικών προγραμμάτων.
Κολοσσοί του κλάδου με παγκόσμια επιρροή, όπως η Allianz, η Zurich και η Aviva, έχουν δημοσιεύσει εντυπωσιακά στοιχεία μόλις τους τελευταίους 12 μήνες. Τα δεδομένα αυτά αποδεικνύουν τη στρατηγική μετάβασή τους από τα αρχικά στάδια του πειραματισμού σε εργαλεία επιπέδου παραγωγής. Αυτές οι προηγμένες λύσεις υποστηρίζουν πλέον ουσιαστικά τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής σε πραγματικές ροές εργασίας, αλλάζοντας τα δεδομένα.
Απλές αποζημιώσεις: Λιγότερα γραφειοκρατικά εμπόδια με τη βοήθεια του AI
Οι λειτουργίες των αποζημιώσεων αποτελούν ένα φυσικό πεδίο δοκιμής και εφαρμογής για το AI, καθώς χαρακτηρίζονται από έναν συνδυασμό έντονης γραφειοκρατίας και απαίτησης για ανθρώπινη κρίση, ενώ συνήθως πρέπει να ολοκληρωθούν υπό καθεστώς πίεσης χρόνου.
Η Allianz, πρωτοπόρος στην καινοτομία, περιγράφει το Insurance Copilot ως ένα εξειδικευμένο εργαλείο που υποστηρίζεται από το AI. Στόχος του είναι να βοηθά τους χειριστές αποζημιώσεων να:
- Αυτοματοποιήσουν τις χρονοβόρες επαναλαμβανόμενες εργασίες.
- Συγκεντρώσουν άμεσα τις σχετικές πληροφορίες, οι οποίες διαφορετικά θα απαιτούσαν πολλαπλές και κουραστικές αναζητήσεις σε διαφορετικά συστήματα.
Σημείωση: Παρατηρείται μια αξιοσημείωτη αλλαγή και εξέλιξη στις ροές εργασίας, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Allianz.
Πώς λειτουργεί η διαδικασία
Η διαδικασία με το Insurance Copilot βελτιστοποιεί τη ροή εργασίας ως εξής:
- Έξυπνη συλλογή δεδομένων: Το σύστημα ξεκινά συνοψίζοντας τις κρίσιμες λεπτομέρειες της απαίτησης και του συμβολαίου.
- Στόχευση στην ουσία: Ο χειριστής λαμβάνει μόνο τα ουσιώδη στοιχεία, γρήγορα και αποτελεσματικά.
- Προηγμένη ανάλυση: Ο αλγόριθμος εκτελεί ανάλυση εγγράφων, ερμηνεύοντας πολύπλοκες συμφωνίες και συγκρίνοντας τις απαιτήσεις με τις ακριβείς λεπτομέρειες του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.